mandag den 18. marts 2013

Tid!

Tid er noget underligt noget. Når jeg kigger billeder igennem, som jeg har taget siden jeg ankom, er der simpelthen sket så meget: alle de steder jeg har besøgt, alle de mennesker som jeg har mødt og lært at kende, alle de ting som jeg har oplevet. Det hele er simpelthen gået så hurtigt! Det er overhovedet ikke til at sammenligne med 2.g, som føltes som et helt liv (jeg føler med dig Christina!) eller 3.g, hvor eksamenerne kom overhovedet inden skoleåret var begyndt. Det føles helt umuligt, at jeg skulle have oplevet alt det, som er sket i det sidste halve år, på så kort tid. Altså.... der skete jo intet i gymnasiet, lige bortset fra studieturen, Val Thorens og studentertiden.

Men på den anden side, så går tiden også ufattelig langsomt lige nu. Jeg kan overhovedet ikke vente til april. Først skal jeg hjem på besøg, så skal jeg væk med Noreen (en af beboerne) til det nordlige Irland, lige bagefter kommer Lars og resten af de skøre på besøg, og så er der jo også Midways training i Swords.

For at I kan forstaa (ja, lige nu skriver jeg fra en computer med engelsk tastatur, da disse computere aabenbart er de eneste med en god internetforbindelse), hvor meget at der er sket siden sidst, proever jeg at se, om jeg kan uploade nogle billeder:

 Foerst var Gitte og Jan her. Rigtigt dejligt at se noget familie igen. Vi brugte tid paa at se Dublin by, herunder Temple Bar, besoege alverdens pubber :), se Monkstown by og huset jeg bor i, og bare hygge!


Herunder er nok den bedste (udseendemaesigt) pub, som jeg nogensinde har besoegt. Er fast besluttet paa, at jeg skal have grisen med hjem, som sidder i hhoejre hjoerne af baren!

Vi besoegte Guinness-museet, som rent faktisk var ret interesant. Nu ved jeg hvordan at oel bliver lavet :-)


Imens de var herovre, var det saadan et fantastisk vejr. Ligesom da mine foraeldre var herovre. Det maa altsaa betyde, at hver gang familie, mv. er paa besoeg, saa er det godt vejr. Saa goer mig og alle andre i Irland en stor tjeneste ved at komme herovre og besoege mig! Vi vil alle vaere saa glade ved det.

Men Gitte og Jan, mange tak fordi at i kom herovre for at besoege mig. Jeg hyggede mig rigtigt meget og glaeder mig til at se jer igen.

Et stykke tid efter at de var taget hjem, skulle jeg paa hike med spejderne. Eller det troede vi ledere i hvertfal. Vi havde aftalt at moedes ved Crone Carpark, og vi ventede og ventede, men ingen ud over os 4 ledere + en nevoe til en af lederne moedte op. Saa det endte med at det kun var os 6, som tog paa tur. Vejret startede med at vare rigtigt godt (dvs. at det ikke regnede), men det varede ikke laenge. Kort tid efter begyndte det smaat at hagle.... og saa kom sneen. Rigtig vaad sne! Saa det var moeg koldt at gaa rundt oppe paa toppen, hvor det ogsaa blaeste som en sindssyg. Men vi kom ned af bjerget, en tur paa lidt over 10 km vil jeg gaette paa? Bagefter tog vi til Powerscout Gardens, hvor vi fandt en hyggelig cafe og fik noget varmt at drikke. Herunder er der nogle billeder fra turen.

(i baggrunden kan man se Sugarloaf? tror jeg at det staves. Et ud af to bjerge, som aabenbart ligner saadan et sukkerbjerg)



(og det var saa alt det vi kunne se fra toppen af bjerget! Dvs ikke ret meget)




Et par dage efter om soendagen (efter at vi havde vaeret i byen om loerdagen) besluttede Laura og jeg at hygge os sammen. Og den eneste rigtige maade at goere det paa, er at lave pandekager, spise is til og se Geordie Shore paa mtv.

Nedenunder ses billederne fra byturen. Det er aabenbart kun os danskere som kan holde Dublins natteliv ud. Siden at Mako nu 'valgte' at blive hjemme. 



Naaste weekend var vi igen paa tur. Denne gang til Glendalough i Co. Wicklow. Et rigtigt smukt sted, selvom at det var overskyet. Flere spejdere moedte op denne gang, saa det var en hyggelig tur. Og sluttede selvfoelgelig af med varm kakao igen paa cafe.








Og i torsdags tog Laura, jeg, Mako og nogle af beboerne til Bray for at spise is. Laekkert! Det er i hvertfald ikke sidste gang at jeg goer det!




Og saa kom weekenden endelig. St. Patricks day var lige om hjoernet. Vi besluttede os for at tage til Dublin om soendagen for at se paraden, saa vi stod tidligt op saa vi kunne vaere derinde ved 10 tiden. Puh! Aldrig om jeg staar op kl 8 igen. Det er da alt for haardt ;-) Og da vi kom der ind var der ingen mennesker.... saa vi naede rent faktisk at taenke: er det aflyst pga. regnen? (ja det regnede, blaeste og sneede paa samme tid naesten..). Men vi fandt nogle pladser ved O'Connel street (hvor paraden ville starte) og ventede... og ventede ... og til sidst (efter halvanden times venten) begyndte The People's Parade, som er en parade som 'folket' i Dublin opfoerte. Altsaa skoler, organisationer, osv. Senere begyndte den officielle parade og den var maerkelig. Alt for amerikaniseret efter vores mening. De viste stort set ikke anden end amerikanske skoler, marching bands og flag fra Canada... Saa vi saa halvdelen af det, koebte chokolade og tog hjem i et forsoeg paa at varme vores foedder op igen. Det var hyggeligt, sjovt og ikke en dag vi ville have vaeret foruden. Her et par billeder: 











Bagefter var det bare hjem og se film, spille Tekken paa ps3 og drikke oel! 
Ses, og glaedelig Paddy's day!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar